Denna webbplats använder cookies för att ge dig den bästa användarupplevelsen.

Genom att fortsätta ger du oss tillåtelse att lagra cookies. Läs mer om cookies

Fortsätt

Årets Byggchef 2019 är Jeanette Rhodin Körössy

Årets Byggchef 2019 heter Jeanette Rhodin Körössy och arbetar på JM i Stockholm som avdelningschef. Bakom utmärkelsen står Byggcheferna, en branschförening inom Ledarna, och tidningen Byggvärlden, som tillsammans korar branschens skickligaste chef för tionde året i rad.

Juryn tilldelar Jeanette Rhodin Körössy titeln Årets Byggchef 2019 med motiveringen:

”Årets byggchef är en trygg, modern och involverande ledare som har förmågan att få enskilda individer att växa samtidigt som hon bygger starka team. Genom att se och läsa av medarbetarna och anpassa ledarskapet efter deras behov skapar hon förutsättningar för prestation.

Som avdelningschef för projekteringsledarna är hon en viktig kugge i byggprocessens tidiga skeden, något som bäddar både för väl genomförda entreprenader och nöjda slutkunder.

Från att på ett uppskattat sätt ha stöttat medarbetare har hon nu även fått rollen att stötta och utveckla JM:s verksamhet genom att projektleda utformningen av det nya huvudkontoret – ett förändringsarbete som bygger på stort förtroende.”

Priset till Årets Byggchef är en plats i Ledarstudions program Det Personliga Uttrycket. Det är en fyra dagar lång utbildning som utvecklar deltagarens förmåga att kommunicera tydliga budskap.

Fakta om Årets Byggchef 2019

Namn: Jeanette Rhodin Körössy

Titel: avdelningschef JM i Stockholm

Ålder: 43

Bor: Trångsund

Familj: Gift med Patrik och har en son, Hugo 15 år och en bonusdotter, Rebecca 22 år

Bakgrund i korthet: Jobbat på JM i dryga 20 år och haft roller som arbetsledare, inredningsansvarig, projekteringsledare, projektledare och nu senaste fyra åren som avdelningschef för projekteringsledare.

Ledarskapsmotto: Genom att se medarbetare och anpassa ledarskapet till deras behov skapas förutsättningar för prestation. 

Publicerad 2019-12-06 i Press

Följ oss på
sociala medier